fredag 2 april 2010

Christ Air Promo Tour dag 1


Alingsås-Stenkullen-Mölnlycke-Kungsbacka-Falkenberg-Halmstad-Helsingborg-Landskrona



Överst: Brorsan
Mellerst: Mag
Underst: Jag





Jag blev hämtad av de glada Magdalena Mörling och Joel "Brorsan" Mörling och första stoppet var Stenkullens asfalt och betongpark. Regnet hängde i luften men det var torrt så vi kunde skata en stund. Tack vare Gps:en hittade vi till Mölnlycke och där hittade vi vårt första gatuoffer -någon som man ser på stan bärandes på en skateboard. Vi har ett rätt tight schema så vi ger våra gatuoffer en flyer genom bilrutan i farten typ. Mölnlyckes Chill Skatepark skatades inte men affischerades.

Näst på tur stod påskig släktmiddag hos Mörlings. Mamma Jenny bjöd på jättegod lammstek med potatisgratäng. Känns lovande inför Christ Air då hon ska ansvara för maten.
Kungsbackas hall kobackabana är skön och där kördes ett G.O.S. med Team Smod. Jag var glad att jag satte 2 trick innan jag åkte ur.

P.g.a. vår lite nervösa och tafatta approach i Kungsbacka bestämde vi oss för att ta över och äga alla med vårt soundsystem på nästa spot vilket var Falkenberg. Vi vill komma med partystämning! Och så blev det. Bjöd på musik och avslutade med ett G.O.S. med mig på micken. Han med röda tröjjan och blå Abba Teens keps vann med en forwardflip.

Halmstads inomhuspark var stängd. Likaså Helsingborgs inomhuspark vid namn Jutan. Så vi la ihoprullade affischer på handtagen. Kl 22, helt enligt planen, anlände vi till Lukas Hagel i Landskronas frikyrko-villa-ghetto. Våran trogna Christ Air vän bjuder på husrum över natten. Vi hörs imorgon. Då ska vi mest hänga i Malmö. Kom dit och skata. Eller be för oss där du är.


Glad Osyrade brödets högtid på er! /Yoel

1 kommentar: